Fényképek

Címkék

adó (1) africa museum (1) american robin (1) amerika (3) angol (3) apartman (1) átmentett napló (28) autoshow (1) b787 (1) bableves (1) baseball (1) beatles (1) belle isla (1) bicikli (1) blistex (1) blue angels (1) boeing (1) cancer for the cure (1) carbonara (1) casa loma (1) che guevara (1) chicago (5) chrysler (1) cikk (1) cinege (1) civil war (1) cleveland (1) cn tower (1) csata (1) csendes oceán (2) csirke (1) csokitorta (1) cvs (1) delray (1) detroit (33) dia (9) downtown (2) earl grey (1) easten market (3) egyenruha (1) elnokvalasztas (1) elvis (1) emily (1) etel (3) etióp étterem (1) f16 (1) fedex (1) fegyver (1) fenevad (1) fesztival (1) fisher building (1) flint (1) foci (1) foltvarrás (2) ford (1) fort wayne (1) frankenmuth (1) fred (1) ghandi (1) gingerbread (1) golf (1) gorbacsov (1) greenfield village (1) gyurcsany (1) halaadas (1) halszem (2) hamvazószerda (1) henry ford (2) ho (1) (6) holly (1) hulyegyerek (1) húsleves (1) husvet (1) időjárás (3) india (1) iskola (3) iskolabusz (1) janis joplin (1) jazz (2) jimi hendrix (3) jim morrison (1) johnny cash (1) kansas (1) karacsony (2) keep it real (1) kefir (1) kenyer (1) kenyér (3) kezdet (1) kína (1) kina (1) konferencia (1) kórház (1) kover (1) krumplileves (1) lake superior (1) last.fm (1) leanyrablas (1) led zeppelin (1) libegő (1) linux (1) lipicai (1) lipizzaner (1) (2) lovak (1) lovas bemutató (1) macinac island (1) madar (3) magyar (1) magyar fesztivál (1) magyar templom (4) makett (1) marimba (1) met (1) metal (1) metropark (1) mexico (2) mézeskalács (1) michigan (4) mick jagger (1) midland (1) mobil (1) modell (1) mokus (1) motown (1) munka (1) naplemente (1) neurologia (1) new york (1) niagara (2) niagara on the lake (1) noel nigth (2) nővér (1) obama (1) olaszok (1) olympic national park (2) oposszum (1) óriáskerék (1) osztály (2) palacsinta (2) patchwork (2) petoskey (1) photoshop (1) piac (1) piston stadium (1) pizza (1) polgarhaboru (1) póni (1) punkok (1) rajz (1) rattlesnake lake (1) recept (1) red bull air race (1) rendor (1) rendőr (1) repülőgép (1) repülők (1) rita (15) robot (1) rocknroll (1) science center (1) seattle (12) speace needle (1) st. josephat (1) steve (1) sultcsirke (1) sültcsirke (1) suriname (1) sütemény (2) szél (1) szuletesnap (2) takaró (1) templom (1) terítő (1) terminator (1) thanksgiving (3) time (1) tojasfestes (1) tojásmentes (1) tojáspörkölt (1) toltottkaposzta (1) torono (1) toronto (2) traverse city (1) tudomany (1) tura (1) tűz (2) tuzijatek (1) tűzoltó (1) t model (1) u2 (1) új tanár (1) unalom (1) usa (8) use (1) utazas (1) vadaszat (1) varrás (1) veteran (1) veterans day (1) vihar (1) virus (1) vizum (2) voldemort (1) volunteer park (1) vontatohajo (1) vorosbegy (1) wall e (1) webkamera (1) yngwie mamlmsten (1) zene (3) zombi (1) Címkefelhő

Térkép

Mi (2003)

Detroit

Eljöttem/jöttünk Detroitba és mindenféle érdekes dolgok történnek. Ittlétünk bizonyítékaként rengeteg fénykép is készül, ezek megtekintéséhez kattintani kell, méghozzá egy dobozzal lejjebb, illetve az ujabbakhoz magukra a kepekre bal oldalt.

Zene

20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Nyaralunk 4.

2008.09.04. 19:56 | rajnarita | Szólj hozzá!

Címkék: toronto casa loma cn tower

AUG. 16. SZOMBAT

Az autókázásba nagyon nehezen jöttünk bele. Reggel autópályán próbálkoztunk bejutni a városba, de megint nem sikerült elsőre: ismét kifogtunk egy expressz-utat, ahonnan később jutottunk ki, mint terveztük. Azért csak megtaláltuk, hogy hol vagyunk és eljutottunk a csaodálatos Casa Lomaba. Ez egy vár, amit kb. száz éve épített egy gazdag torontoi saját családja számára. A fickó nem volt semmi figura, rengeteg bizniszben benne volt a keze, vagy éppen a biznisz az ő kezében: városi közvilágítás, vízerőmű építése a Niagaránál, bankok stb. Felesége pedig többek között a cserkészet létszámát növelte, ha jól emlékszem kb. egy-két százról hétezerre.

Szóval a kastély gyönyörű és a maga korában roppant modern volt. Például minden szobához volt fürdőszoba, melegvizes (!) zuhanyzóval, meg vízöblítéses wc-vel, és volt könyvtár, meg iroda, meg üvegház, meg rejtett lépcső a szobák között, meg torony, csodálatos kert szökőkúttal. Helyettem beszéljenek inkább a képek!

Ja, majd el felejtettem a föld alatti alagutat, amelyen az utca túlsó végén levő istállóhoz lehett átjutni a szomszédok tudta nélkül. A fickó amúgy élete végére eladósodott, mert túl sok pénzt "szórt el" jótékonyságra, meg az új üzletei nem jöttek be, amibe befektetett. Eleinte csak bútorokat adott el, de még életében a város kezére került élete nagy műve, a kastély és megnyitották múzeumként. A kastély virágkorában fényűző bálokat és partykat rendeztek, s szívesen látták vendégül a cserkészlányokat is! Élete végén azt nyilatkozta a vár ura, hogy azért építette, hogy az emberek szórakozhassanak és jól érezzék magukat. Úgy látta, hogy ez múzeumként is beteljesül. Sovány vígasz, de ezzel kellett beérnie.

A parkolóba menet megláttuk a mellettünk álló autóóriást. Hát ezekből nem egy van az utakon. Kis autóban már nem is érzi magát biztonságban itt a jónép.

Casa Loma múltat idéző hangulata után valami igazán modern következett a programunkban: a CN-Tower, ami több, mint ötszáz méter magas és Canada egyik nemzeti jelképe is. Túristalátványosság mellett rádiótoronyként is üzemel. A torony látogatása előtt a legnagyobb gondot a parkolás okozta, de végülis a városháza nyilvános parkolójában kötöttünk ki. Ott helyben meg is csodálhattuk a régi és az új városházák kontrasztos stílusát, valamint a téren összesereglett bangladesi tömeget, akik valószínűleg valami nemzeti ünnepet ülhettek ott. A park szélén mozgó-büféből vettünk ebéded. Fincsi kis hotdog volt, meg sültkrumpli.

Tele pocakkal indultunk toronyiránt. Útközben szebbnél szebb magasházon legeltettük tekintetünket, majd egyszercsak ott voltunk az óriás lábánál. A pénztárnál azt mondák, hogy kb. két órát kell sorbanállnunk, mire bejutunk. Ez kisebb vitát okozott közöttünk, de végülis megvettük a jegyeket. Mire a nő azt mondta, hogy 1,5 órát kell várni. Megérte öt percet vitázni... Hosszú és unalmas volt a várakozás, de végülis feljuottunk a kilátóba. A városóriás és az Ontario-tó látványa a lenyugvó nap fényében tárult elénk. Mi lehet ennél szebb? Egy ilyen kilátást elmesélni nemigen lehet. Menjetek el és nézzétek meg magatok! :o) Amúgy Marika is hős lett. Pontosabban hősnő. Tériszonyát leküzdve nemcsak hogy a toronyba feljött, hanem még az üvegpadlóra is ráállt, pedig ott még mi is megszédültünk az alattunk tátongó mélység látványától! Éljen a Marika!

Mire lement a nap, mi újból padlót, azaz biztos talajt fogtunk. Még föntről kinéztünk egy helyes kis partszakaszt, ahol elücsörögtünk, s szívtunk magunkba a pazar látvány gyönyörét. Még repülőgép-landolást is láttunk a "tavon", ugyanis Torontonak van egy reptere, ami a város menti kis szigetre épült. Ezért úgy néztek ki a repcsik, mintha a vizen landolának.

Ma könnyebben hazataláltunk, így hamar mi is landolhattunk - az ágyikónkban!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.